Nieuwe LNG-trucks Volvo even performant als dieseltrucks

Nieuws, Transport
Philippe Van Dooren

Volvo Trucks was zo’n zes jaar geleden de koploper op de Europese markt van de motoren op lng met de zogenaamde dualfueltechnologie. Aardgas wordt normaal gezien in een zogeheten ottomotor verbrand (die net als een benzinemotor met bougies werkt). Die heeft evenwel een lager rendement dan een dieselmotor. De Zweedse constructeur loste dat toen op door een motor te ontwikkelen op basis van een dieselmotor, die werkte op een verhouding van 70% gas en 30% diesel. De technologische stap van Euro 5 naar Euro 6, zo’n vier jaar geleden, kon de constructeur evenwel niet zetten.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Nieuwe LNG-trucks Volvo even performant als dieseltrucks – Flows

Nieuwe LNG-trucks Volvo even performant als dieseltrucks

Nieuws, Wegtransport
Philippe Van Dooren

Volvo Trucks was zo’n zes jaar geleden de koploper op de Europese markt van de motoren op lng met de zogenaamde dualfueltechnologie. Aardgas wordt normaal gezien in een zogeheten ottomotor verbrand (die net als een benzinemotor met bougies werkt). Die heeft evenwel een lager rendement dan een dieselmotor. De Zweedse constructeur loste dat toen op door een motor te ontwikkelen op basis van een dieselmotor, die werkte op een verhouding van 70% gas en 30% diesel. De technologische stap van Euro 5 naar Euro 6, zo’n vier jaar geleden, kon de constructeur evenwel niet zetten.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login