Nederland en Duitsland halveren spoortarieven, België subsidieert

Nieuws, Mensen
Koen Heinen

In Nederland heeft de voor het spoor bevoegde staatssecretaris Stientje van Veldhoven zopas een pakket maatregelen voor concurrentiëler spoorgoederenvervoer voorgelegd aan de Tweede Kamer. Een van de belangrijkste maatregelen is een halvering van de gebruiksvergoeding die de spooroperatoren moeten betalen voor gebruik van het Nederlandse spoornet. De Nederlandse regering trekt daarvoor de komende vijf jaar jaarlijks 12 tot 14 miljoen euro uit. Daarmee wil ze de omvang van het goederenvervoer per spoor doen groeien van 42 miljoen ton vorig jaar tot 54 à 61 miljoen ton in 2030.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Nederland en Duitsland halveren spoortarieven, België subsidieert – Flows

Nederland en Duitsland halveren spoortarieven, België subsidieert

Nieuws, Mensen
Koen Heinen

In Nederland heeft de voor het spoor bevoegde staatssecretaris Stientje van Veldhoven zopas een pakket maatregelen voor concurrentiëler spoorgoederenvervoer voorgelegd aan de Tweede Kamer. Een van de belangrijkste maatregelen is een halvering van de gebruiksvergoeding die de spooroperatoren moeten betalen voor gebruik van het Nederlandse spoornet. De Nederlandse regering trekt daarvoor de komende vijf jaar jaarlijks 12 tot 14 miljoen euro uit. Daarmee wil ze de omvang van het goederenvervoer per spoor doen groeien van 42 miljoen ton vorig jaar tot 54 à 61 miljoen ton in 2030.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login