MPET bouwt hoogperformante tankinstallatie voor terminalvoertuigen

Nieuws, Transport
Koen Heinen

De brandstofpompen werden ontworpen en geïnstalleerd door het familiale Nederlandse bedrijf Hamer, dat een vestiging heeft in Kruibeke. “De meeste straddle carriers zijn voorzien van dubbele brandstoftanks, met daarnaast een AdBlue installatie om aan de hoogste milieueisen te voldoen. Om de hele vloot tijdig te kunnen bevoorraden, werden acht autonome tankplaatsen aangelegd waar de twee brandstoftanks en de AdBlue tank van elke machine steeds gelijktijdig gevuld kunnen worden”, legt Matthijs Peeraer, salesmanager Belux van Hamer Technical Installations, uit. De gasolietanks hebben een debiet van 300 liter per minuut en de AdBlue-pompen leveren 40 liter per minuut. De tanks van de voertuigen zijn voorzien van eigen overvulbeveiliging. De verbinding met elke lekvrije koppeling wordt tevens door elke machine ingelezen. Enkele bij een volledig ontkoppeling kan het voertuig verder rijden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
MPET bouwt hoogperformante tankinstallatie voor terminalvoertuigen – Flows

MPET bouwt hoogperformante tankinstallatie voor terminalvoertuigen

Nieuws, Wegtransport
Koen Heinen

De brandstofpompen werden ontworpen en geïnstalleerd door het familiale Nederlandse bedrijf Hamer, dat een vestiging heeft in Kruibeke. “De meeste straddle carriers zijn voorzien van dubbele brandstoftanks, met daarnaast een AdBlue installatie om aan de hoogste milieueisen te voldoen. Om de hele vloot tijdig te kunnen bevoorraden, werden acht autonome tankplaatsen aangelegd waar de twee brandstoftanks en de AdBlue tank van elke machine steeds gelijktijdig gevuld kunnen worden”, legt Matthijs Peeraer, salesmanager Belux van Hamer Technical Installations, uit. De gasolietanks hebben een debiet van 300 liter per minuut en de AdBlue-pompen leveren 40 liter per minuut. De tanks van de voertuigen zijn voorzien van eigen overvulbeveiliging. De verbinding met elke lekvrije koppeling wordt tevens door elke machine ingelezen. Enkele bij een volledig ontkoppeling kan het voertuig verder rijden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login