Jaarlijks 15% groei verwacht voor Nieuwe Zijderoute

Nieuws, Transport
Koen Heinen

De internationale consultinggroep Roland Berger en de internationale spoorunie UIC onderzochten de opportuniteiten van de Euraziatische spoorcorridor voor de vrachtsector. Voor de komende tien jaar wordt een jaarlijkse groei met 14,7% van de containervolumes op de route verwacht. Ze gingen daarbij uit van een ‘best case’ en een ‘worst case’ scenario. In het beste geval zal het volume groeien tot 742.000 teu. Als de omstandigheden tegen zitten kan de groei beperkt blijven tot 437.000 teu, zo blijkt uit het onderzoek. Zowel de noordelijke route via Rusland en Kazachstan als de zuidelijke route via Turkije en Iran werden daarbij in beschouwing genomen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Jaarlijks 15% groei verwacht voor Nieuwe Zijderoute – Flows

Jaarlijks 15% groei verwacht voor Nieuwe Zijderoute

Nieuws, Wegtransport
Koen Heinen

De internationale consultinggroep Roland Berger en de internationale spoorunie UIC onderzochten de opportuniteiten van de Euraziatische spoorcorridor voor de vrachtsector. Voor de komende tien jaar wordt een jaarlijkse groei met 14,7% van de containervolumes op de route verwacht. Ze gingen daarbij uit van een ‘best case’ en een ‘worst case’ scenario. In het beste geval zal het volume groeien tot 742.000 teu. Als de omstandigheden tegen zitten kan de groei beperkt blijven tot 437.000 teu, zo blijkt uit het onderzoek. Zowel de noordelijke route via Rusland en Kazachstan als de zuidelijke route via Turkije en Iran werden daarbij in beschouwing genomen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login