“Inland terminals moeten regiefunctie vervullen”

Nieuws, Transport
Koen Heinen

Volgens Rabobank zal het binnenlands vervoer over water in Europa in 2015 in alle segmenten stijgen. Zo stijgt het vervoer van steenkool door een stijgende vraag van de Duitse industrie. Door de wereldwijde vraag naar voedsel stijgt ook het vervoer van agribulk. De toenemende containerisering en vraag naar consumptiegoederen in Europa zullen tot slot ook het containervervoer doen groeien. Grotere volumes betekenen ook meer piekbelasting van de havens, waardoor congestie op de loer ligt. Alleen door een betere samenwerking van alle partijen kunnen de volumes goed worden verwerkt, aldus het rapport.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
“Inland terminals moeten regiefunctie vervullen” – Flows

“Inland terminals moeten regiefunctie vervullen”

Nieuws, Wegtransport
Koen Heinen

Volgens Rabobank zal het binnenlands vervoer over water in Europa in 2015 in alle segmenten stijgen. Zo stijgt het vervoer van steenkool door een stijgende vraag van de Duitse industrie. Door de wereldwijde vraag naar voedsel stijgt ook het vervoer van agribulk. De toenemende containerisering en vraag naar consumptiegoederen in Europa zullen tot slot ook het containervervoer doen groeien. Grotere volumes betekenen ook meer piekbelasting van de havens, waardoor congestie op de loer ligt. Alleen door een betere samenwerking van alle partijen kunnen de volumes goed worden verwerkt, aldus het rapport.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login