Groupagespecialist SSC verbetert comfort truckers dankzij hun input

Groupagespecialist SSC Consolidation legt de chauffeurs die volgende donderdag het bedrijf aandoen, in de watten. Maar ook tijdens de rest van het jaar wil het bedrijf het comfort van de truckers ter harte nemen, door naar hun vragen te luisteren.

De vrachtrijders die op donderdag 15 november de magazijnen van SSC op de site van Katoen Natie aan de Kruisweg aandoen, worden vergast op koffiekoeken, een warm drankje en en souvenir. De commerciële medewerkers en de mensen van de truckingafdeling steken voor de zevende keer de handen uit de mouwen om de chauffeurs te bedanken voor hun werk. "De chauffeurs hebben vandaag niet het gemakkelijkste leven, met de wachttijden en vooral de moelijke verkeerssituatie in Antwerpen", zegt Sylvia Lathouwers van SSC. Lathouwers rekent erop zo'n 80 truckers over de vloer te krijgen. 

Enquête

Op de 'Dag van de chauffeur' krijgen de truckers een enquête voorgeschoteld, waarin ze hun tevredenheid over de service en ontvangst bij SSC Consolidation kunnen uiten. "Daar zijn al enkele concrete verbeteringen uit voortgekomen", weet Lathouwers. "Zo kunnen de chauffeurs een kop koffie krijgen tijdens het wachten. Voor zendingen tot vijf palletten is er een snelloket aangelegd. Ingrepen die de wachttijden verminderen en het welbevinden verhogen."

Het is dus niet enkel op die ene dag per jaar dat SSC aan zijn chauffeurs denkt. Een andere recente verbetering is het digitale 'Boost'-systeem, waarmee de vrachtrijder zijn tijdsslot bij het magazijn kan reserveren. Wanneer hij op tijd arriveert, kunnen de op voorhand voorbereide documenten snel worden afgehandeld. Ook komen er bij de magazijnen op de site van Katoen Natie extra losputten om nog meer vrachtwagens tegelijk te kunnen lossen. 

Michiel Leen