Gegevens kilometerheffing gebruiken in strijd tegen sociale dumping

Nieuws, Transport
Philippe Van Dooren

De Backer wil een systeem van gegevensuitwisseling opzetten met ViaPass, de interregionale entiteit die de kilometerheffing voor vrachtwagens in België beheert. “De afstanden die vrachtwagenchauffeurs afleggen in ons land worden geregistreerd om de heffing te bepalen. Die gegevens bevatten ook een schat aan informatie voor de sociale inspectiediensten. Dankzij het ViaPass-systeem, maar ook dankzij het systeem van trajectcontrole, zien zij meteen hoelang een chauffeur onderweg is in ons land. Zo kunnen de sociale inspectiediensten sneller en efficiënter controleren of de regels rond tachograaf, cabotage en rij- en rusttijden gerespecteerd worden”, zegt hij.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Gegevens kilometerheffing gebruiken in strijd tegen sociale dumping – Flows

Gegevens kilometerheffing gebruiken in strijd tegen sociale dumping

Nieuws, Wegtransport
Philippe Van Dooren

De Backer wil een systeem van gegevensuitwisseling opzetten met ViaPass, de interregionale entiteit die de kilometerheffing voor vrachtwagens in België beheert. “De afstanden die vrachtwagenchauffeurs afleggen in ons land worden geregistreerd om de heffing te bepalen. Die gegevens bevatten ook een schat aan informatie voor de sociale inspectiediensten. Dankzij het ViaPass-systeem, maar ook dankzij het systeem van trajectcontrole, zien zij meteen hoelang een chauffeur onderweg is in ons land. Zo kunnen de sociale inspectiediensten sneller en efficiënter controleren of de regels rond tachograaf, cabotage en rij- en rusttijden gerespecteerd worden”, zegt hij.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login