Gebruik digitale vrachtbrief in stroomversnelling

Nieuws, Mensen
Philippe Van Dooren

Een vrachtbrief digitaliseren werd in 2008 mogelijk gemaakt via een protocol toegevoegd aan de CMR Conventie. Inmiddels is Portugal het 23e land dat het protocol onderschrijft. De ratificatie gebeurt zeer traag, onder meer omdat de ondertekenende landen zich ertoe engageren om digitale CMR’s van de andere landen zonder meer te aanvaarden op hun grondgebied. “Wat in de conventie ontbreekt is de garantie dat de digitale vrachtbrief een uniek exemplaar is, dat correct gearchiveerd wordt en betrouwbare informatie bevat. Dat is de reden waarom België aarzelde om het protocol te ratificeren”, legt Sofie Brutsaert uit. Als adviseur Mobiliteit en Duurzame ontwikkeling bij het VBO (Verbond van Belgische Ondernemingen) is ze nauw betrokken bij het Belgische e-CMR-project.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Gebruik digitale vrachtbrief in stroomversnelling – Flows

Gebruik digitale vrachtbrief in stroomversnelling

Nieuws, Mensen
Philippe Van Dooren

Een vrachtbrief digitaliseren werd in 2008 mogelijk gemaakt via een protocol toegevoegd aan de CMR Conventie. Inmiddels is Portugal het 23e land dat het protocol onderschrijft. De ratificatie gebeurt zeer traag, onder meer omdat de ondertekenende landen zich ertoe engageren om digitale CMR’s van de andere landen zonder meer te aanvaarden op hun grondgebied. “Wat in de conventie ontbreekt is de garantie dat de digitale vrachtbrief een uniek exemplaar is, dat correct gearchiveerd wordt en betrouwbare informatie bevat. Dat is de reden waarom België aarzelde om het protocol te ratificeren”, legt Sofie Brutsaert uit. Als adviseur Mobiliteit en Duurzame ontwikkeling bij het VBO (Verbond van Belgische Ondernemingen) is ze nauw betrokken bij het Belgische e-CMR-project.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.