Febetra bepleit full-ADR-Tijsmanstunnel

De besluitvorming rond het uitzicht van de extra Tijsmanstunnel gaat een volgende fase in. Tijdens de 'werkbanken' met stakeholders bepleit Febetra een full-ADR-variant voor de nieuwe tunnel.

Hoe de extra Tijsmanstunnel eruit moet gaan zien, ligt nog niet helemaal vast. In verschillende 'werkbanken', overlegmomenten met de verschillende stakeholders, wordt input verzameld voor het studiewerk naar een definitief plan voor de nieuwe tunnel. 

Ook transportorganisatie Febetra neemt aan dat overleg deel. "Het middenveld geeft zijn mening, in de hoop dat de politieke besluitvorming volgt. Voor ons is het bijvoorbeeld belangrijk dat alle ADR-klassen (transport van gevaargoed, red.) van de tunnel gebruik mogen maken." 

Lantiswoordvoerster Annik Dirkx laat weten dat er wordt gewerkt aan een full-ADR-piste. Tijdens de 'werkbanken' lagen nog verschillende versies van het traject voor. "Volgende maand wordt een studiebureau aangesteld dat zal bepalen hoe de nieuwe Tijsmanstunnel eruit zal zien. Daarbij wordt aan de slag gegaan met de bemerkingen uit de werkbanken."

Michiel Leen