Febetra: “Detacheringsregels moeten voor gecombineerd vervoer gelden”

Nieuws, Transport
Philippe Van Dooren

Europa wil tegen 2030 niet minder dan 30% van het wegvervoer overhevelen naar multimodaal transport, en zelfs 50% tegen 2050. Om deze ambitieuze doelstelling waar te maken, moet het wettelijke kader worden aangepast. Daarom is eerder dit jaar beslist om de richtlijn 92/106, die het gecombineerd vervoer regelt, volledig te herzien. De huidige steunmaatregelen blijken inefficiënt, de transportdocumenten zijn voorbijgestreefd, de controles zijn te moeilijk te organiseren, er is geen afdoende marktobservatie en er zijn geen betrouwbare statistieken. Ook de definitie zelf van ‘gecombineerd vervoer’ gaat op de schop: die is nu complex en op sommige vlakken zelfs ambigu.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Febetra: “Detacheringsregels moeten voor gecombineerd vervoer gelden” – Flows

Febetra: “Detacheringsregels moeten voor gecombineerd vervoer gelden”

Nieuws, Wegtransport
Philippe Van Dooren

Europa wil tegen 2030 niet minder dan 30% van het wegvervoer overhevelen naar multimodaal transport, en zelfs 50% tegen 2050. Om deze ambitieuze doelstelling waar te maken, moet het wettelijke kader worden aangepast. Daarom is eerder dit jaar beslist om de richtlijn 92/106, die het gecombineerd vervoer regelt, volledig te herzien. De huidige steunmaatregelen blijken inefficiënt, de transportdocumenten zijn voorbijgestreefd, de controles zijn te moeilijk te organiseren, er is geen afdoende marktobservatie en er zijn geen betrouwbare statistieken. Ook de definitie zelf van ‘gecombineerd vervoer’ gaat op de schop: die is nu complex en op sommige vlakken zelfs ambigu.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login