Extra miljoenen verlies op Betuweroute door Duitse traagheid

Nieuws, Mensen
Adrie Boxmeer

Tussen de Nederlands-Duitse grens en Oberhausen moet over 70 km het ‘Derde Spoor’ worden aangelegd, zodat de goederentreinen niet over dezelfde rails rijden als de personentreinen. Voor het extra spoor moeten tientallen nieuwe viaducten en overwegen worden gebouwd. Oorspronkelijk hadden de werkzaamheden in 2022 klaar moeten zijn. Maar van de twaalf benodigde vergunningen heeft de Duitse spoorwegbeheerder DB Netz er nog maar twee binnen, zo vertelde de Nederlandse staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat onlangs aan de Tweede Kamer. Pas in 2021 zijn alle vergunningen rond, waardoor het Derde Spoor zeker niet voor 2026 klaar is.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Extra miljoenen verlies op Betuweroute door Duitse traagheid – Flows

Extra miljoenen verlies op Betuweroute door Duitse traagheid

Nieuws, Mensen
Adrie Boxmeer

Tussen de Nederlands-Duitse grens en Oberhausen moet over 70 km het ‘Derde Spoor’ worden aangelegd, zodat de goederentreinen niet over dezelfde rails rijden als de personentreinen. Voor het extra spoor moeten tientallen nieuwe viaducten en overwegen worden gebouwd. Oorspronkelijk hadden de werkzaamheden in 2022 klaar moeten zijn. Maar van de twaalf benodigde vergunningen heeft de Duitse spoorwegbeheerder DB Netz er nog maar twee binnen, zo vertelde de Nederlandse staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat onlangs aan de Tweede Kamer. Pas in 2021 zijn alle vergunningen rond, waardoor het Derde Spoor zeker niet voor 2026 klaar is.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login