Eerste chauffeurs betrapt bij gebruik stoorzender kilometerheffing

Nieuws, Mensen
Philippe Van Dooren

De controleacties vonden vorige vrijdag in Wallonië plaats, rond de ‘Barrière de Champlon’ nabij Nassogne en bij Marche-en-Famenne. De controles werden uitgevoerd door gewestelijke controle-ambtenaren voor de kilometerheffing, in samenwerking met de controleurs van telecomtoezichthouder BIPT. Zij hadden het specifiek gemunt op ‘jammers’. Die toestellen zorgen ervoor dat de On Board Unit (OBU), het tolkastje dat elke vrachtwagen in België in zijn cabine moet hebben, minder of geen kilometers aanrekent. Daarmee proberen de fraudeurs de signalen die het tolkastje van de satelliet ontvangt, te verstoren; Op die manier functioneert de OBU niet meer correct.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Eerste chauffeurs betrapt bij gebruik stoorzender kilometerheffing – Flows

Eerste chauffeurs betrapt bij gebruik stoorzender kilometerheffing

Nieuws, Mensen
Philippe Van Dooren

De controleacties vonden vorige vrijdag in Wallonië plaats, rond de ‘Barrière de Champlon’ nabij Nassogne en bij Marche-en-Famenne. De controles werden uitgevoerd door gewestelijke controle-ambtenaren voor de kilometerheffing, in samenwerking met de controleurs van telecomtoezichthouder BIPT. Zij hadden het specifiek gemunt op ‘jammers’. Die toestellen zorgen ervoor dat de On Board Unit (OBU), het tolkastje dat elke vrachtwagen in België in zijn cabine moet hebben, minder of geen kilometers aanrekent. Daarmee proberen de fraudeurs de signalen die het tolkastje van de satelliet ontvangt, te verstoren; Op die manier functioneert de OBU niet meer correct.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login