Droogte en schaalvergroting schepen probleem voor Rijnvaart

Nieuws, Mensen
Koen Heinen

Gaston Pius is bestuurslid van de Vereniging van Reders der Binnen- en Rijnvaart (VBR) en vaart al sinds zijn jeugd op de Rijn. “Oorspronkelijk was de vaargeul van de Rijn in het gebergte slechts breed genoeg voor een schip. Men heeft de rivier breder en dieper gemaakt en later heeft men op de Boven-Rijn ook sluizen gebouwd. Bedoeling was om sluizen te bouwen tot voorbij de Duits-Franse grens, maar men is gestopt in Iffezheim. De rivier werd niet verder gekanaliseerd”, zo schetst hij een van de oorzaken voor de huidige laagwaterproblematiek.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Droogte en schaalvergroting schepen probleem voor Rijnvaart – Flows

Droogte en schaalvergroting schepen probleem voor Rijnvaart

Nieuws, Mensen
Koen Heinen

Gaston Pius is bestuurslid van de Vereniging van Reders der Binnen- en Rijnvaart (VBR) en vaart al sinds zijn jeugd op de Rijn. “Oorspronkelijk was de vaargeul van de Rijn in het gebergte slechts breed genoeg voor een schip. Men heeft de rivier breder en dieper gemaakt en later heeft men op de Boven-Rijn ook sluizen gebouwd. Bedoeling was om sluizen te bouwen tot voorbij de Duits-Franse grens, maar men is gestopt in Iffezheim. De rivier werd niet verder gekanaliseerd”, zo schetst hij een van de oorzaken voor de huidige laagwaterproblematiek.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login