DB en SNCF geïnteresseerd in partnership met Renfe Mercancias

Nieuws, Transport
Koen Heinen

De Spaanse overheid wil Renfe Mercancias weer rendabel maken. Vorig jaar realiseerde het goederenfiliaal een een verlies van 54 miljoen euro (-28%) op een omzet van 249 miljoen euro (+12,5%). De economische context lijkt ook gunstig. Het spoorgoederenvervoer in Spanje groeide tussen 2012 en 2014 met 25 procent tot 21,3 miljoen ton. Het land telt momenteel negen private spoorvrachtoperatoren, maar ondanks de liberalisering van de spoormarkt behoudt Renfe Mercancias een quasi monopolie met een marktaandeel van 79 procent.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
DB en SNCF geïnteresseerd in partnership met Renfe Mercancias – Flows

DB en SNCF geïnteresseerd in partnership met Renfe Mercancias

Nieuws, Wegtransport
Koen Heinen

De Spaanse overheid wil Renfe Mercancias weer rendabel maken. Vorig jaar realiseerde het goederenfiliaal een een verlies van 54 miljoen euro (-28%) op een omzet van 249 miljoen euro (+12,5%). De economische context lijkt ook gunstig. Het spoorgoederenvervoer in Spanje groeide tussen 2012 en 2014 met 25 procent tot 21,3 miljoen ton. Het land telt momenteel negen private spoorvrachtoperatoren, maar ondanks de liberalisering van de spoormarkt behoudt Renfe Mercancias een quasi monopolie met een marktaandeel van 79 procent.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login