Binnenvaarttrafiek op Vlaamse waterwegen licht vooruit

Nieuws, Transport
Koen Heinen

Hoewel het Albertkanaal op bijna alle vlakken positieve cijfers kan voorleggen, zorgde de daling van het transitverkeer richting Luik voor een forse domper. Het vervoer van vaste brandstoffen naar Luik en de kolencentrale van Genk werd gehalveerd. De globale trafiekstijging met 0,5% tot ruim 17 miljoen ton moet toch een opsteker zijn, want de twee voorgaande jaren ging de globale binnenvaarttrafiek er in het eerste semester nog op achteruit met telkens zo’n 3,5%. Die daling was het gevolg van de verdere afbouw van de Luikse staalindustrie, maar lijkt nu gecompenseerd te worden door andere trafieken.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Binnenvaarttrafiek op Vlaamse waterwegen licht vooruit – Flows

Binnenvaarttrafiek op Vlaamse waterwegen licht vooruit

Nieuws, Wegtransport
Koen Heinen

Hoewel het Albertkanaal op bijna alle vlakken positieve cijfers kan voorleggen, zorgde de daling van het transitverkeer richting Luik voor een forse domper. Het vervoer van vaste brandstoffen naar Luik en de kolencentrale van Genk werd gehalveerd. De globale trafiekstijging met 0,5% tot ruim 17 miljoen ton moet toch een opsteker zijn, want de twee voorgaande jaren ging de globale binnenvaarttrafiek er in het eerste semester nog op achteruit met telkens zo’n 3,5%. Die daling was het gevolg van de verdere afbouw van de Luikse staalindustrie, maar lijkt nu gecompenseerd te worden door andere trafieken.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login