Belgische wereldprimeur: zonder gps nooit meer wagons verliezen

Nieuws, Mensen
Koen Heinen

Het systeem is een wereldprimeur voor België en maakt gebruik van tags op de wagons, het NB (narrowband) IoT (Internet of Things)-netwerk van Orange en het softwareplatform van Ovinto. Een prototype van het systeem voor goederenwagons werd onlangs met succes getest op de terreinen van chemiebedrijf Evonik in de haven van Antwerpen. Ovinto en Evonik werken al sinds 2013 samen. “Voor het samenstellen van treinen is nog veel manueel werk nodig. De informatie van welke positie een wagon binnen de trein heeft, wordt nu nog op papier genoteerd en daarna in een excel-document gegoten. Door het manuele werk sluipen er soms fouten in die serieuze gevolgen kunnen hebben. Wagons kunnen op de foute bestemming aankomen en bij een incident op een rangeerstation is het belangrijk te weten welke wagon waar staat”, legt Frederick Ronse, oprichter en CEO van Ovinto, uit.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Belgische wereldprimeur: zonder gps nooit meer wagons verliezen – Flows

Belgische wereldprimeur: zonder gps nooit meer wagons verliezen

Nieuws, Mensen
Koen Heinen

Het systeem is een wereldprimeur voor België en maakt gebruik van tags op de wagons, het NB (narrowband) IoT (Internet of Things)-netwerk van Orange en het softwareplatform van Ovinto. Een prototype van het systeem voor goederenwagons werd onlangs met succes getest op de terreinen van chemiebedrijf Evonik in de haven van Antwerpen. Ovinto en Evonik werken al sinds 2013 samen. “Voor het samenstellen van treinen is nog veel manueel werk nodig. De informatie van welke positie een wagon binnen de trein heeft, wordt nu nog op papier genoteerd en daarna in een excel-document gegoten. Door het manuele werk sluipen er soms fouten in die serieuze gevolgen kunnen hebben. Wagons kunnen op de foute bestemming aankomen en bij een incident op een rangeerstation is het belangrijk te weten welke wagon waar staat”, legt Frederick Ronse, oprichter en CEO van Ovinto, uit.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login