Belgische trekkermarkt valt stil door twijfelende transporteurs

Nieuws, Mensen
Philippe Van Dooren

Volgens de cijfers van Febiac en de FOD Mobiliteit zijn in november 6,1% minder zware vrachtwagens ingeschreven: het werden 257 bakwagens (+16,3%) en 447 trekkers (-15,5%). Dat de bakwagens nog steeds in de plus zitten, heeft volgens Luc Serrien, marketingmanager van DAF Trucks België, onder meer te maken met het feit dat de bouw nog steeds goed draait. “Die markt is minder geïnfecteerd door de twijfels die duidelijk heersen bij de vervoerders”, stelt hij. Trekkers worden traditioneel vooral door beroepsvervoerders gekocht.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Belgische trekkermarkt valt stil door twijfelende transporteurs – Flows

Belgische trekkermarkt valt stil door twijfelende transporteurs

Nieuws, Mensen
Philippe Van Dooren

Volgens de cijfers van Febiac en de FOD Mobiliteit zijn in november 6,1% minder zware vrachtwagens ingeschreven: het werden 257 bakwagens (+16,3%) en 447 trekkers (-15,5%). Dat de bakwagens nog steeds in de plus zitten, heeft volgens Luc Serrien, marketingmanager van DAF Trucks België, onder meer te maken met het feit dat de bouw nog steeds goed draait. “Die markt is minder geïnfecteerd door de twijfels die duidelijk heersen bij de vervoerders”, stelt hij. Trekkers worden traditioneel vooral door beroepsvervoerders gekocht.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login