België is ook luchtvrachtland, zegt Nationale Bank

Nieuws, Transport
Marcel Schoeters

Het vrachtverkeer van de Belgische luchthavens is tussen 2003 en 2013 ongeveer gelijk gebleven. Dat staat in het jongste rapport van de Nationale Bank van België over het economisch belang van de luchtvaartsector in ons land. Het jaarlijkse NBB-rapport is in hoofdzaak gebaseerd op de gegevens t.e.m. 2012, hoewel er hier en daar al wat informatie in wordt verstrekt over 2013. In dat jaar bekleedde Liege Airport de achtste plaats in de top-twintig van de Europese vrachtluchthavens, met een totaal van 461.000 ton. Brussels Airport was negende met  430.000 ton. Samen geeft dat toch net geen miljoen ton, zowat de helft van Frankfurt en nog ruim onder de 1,5 miljoen ton van Amsterdam.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
België is ook luchtvrachtland, zegt Nationale Bank – Flows

België is ook luchtvrachtland, zegt Nationale Bank

Nieuws, Wegtransport
Marcel Schoeters

Het vrachtverkeer van de Belgische luchthavens is tussen 2003 en 2013 ongeveer gelijk gebleven. Dat staat in het jongste rapport van de Nationale Bank van België over het economisch belang van de luchtvaartsector in ons land. Het jaarlijkse NBB-rapport is in hoofdzaak gebaseerd op de gegevens t.e.m. 2012, hoewel er hier en daar al wat informatie in wordt verstrekt over 2013. In dat jaar bekleedde Liege Airport de achtste plaats in de top-twintig van de Europese vrachtluchthavens, met een totaal van 461.000 ton. Brussels Airport was negende met  430.000 ton. Samen geeft dat toch net geen miljoen ton, zowat de helft van Frankfurt en nog ruim onder de 1,5 miljoen ton van Amsterdam.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login