Tolakkoord tussen Europa en Duitsland nu al aangevochten

Nieuws, Douane
Philippe Van Dooren

De tolheffing voor personen- en bestelwagens (‘Pkw-Maut’) is een paradepaardje van de Duitse regeringscoalitie. Die wil met de heffing een groots infrastructuurprogramma financieren. Om de pil te vergulden beloofde Dobrindt dan ook om ze te compenseren via een vermindering van de verkeersbelasting. Dat voornemen stuitte op verzet van de Europese Commissie, omdat de regeling discriminerend is. Uiteindelijk zouden enkel de buitenlandse bestuurders betalen. Ook beschouwde Brussel de tarieven voor de korteduurvignetten veel te hoog. Ook dat is discriminatie, vermits de Duitsers er geen gebruik van zullen maken.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Tolakkoord tussen Europa en Duitsland nu al aangevochten – Flows

Tolakkoord tussen Europa en Duitsland nu al aangevochten

Nieuws, Douane
Philippe Van Dooren

De tolheffing voor personen- en bestelwagens (‘Pkw-Maut’) is een paradepaardje van de Duitse regeringscoalitie. Die wil met de heffing een groots infrastructuurprogramma financieren. Om de pil te vergulden beloofde Dobrindt dan ook om ze te compenseren via een vermindering van de verkeersbelasting. Dat voornemen stuitte op verzet van de Europese Commissie, omdat de regeling discriminerend is. Uiteindelijk zouden enkel de buitenlandse bestuurders betalen. Ook beschouwde Brussel de tarieven voor de korteduurvignetten veel te hoog. Ook dat is discriminatie, vermits de Duitsers er geen gebruik van zullen maken.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.