Data-analytics een must in supplychain: gratis webinar At Once

Bent u actief in supplychain? At Once organiseert op donderdag 16 juli een exclusief Supply Chain Analytics webinar. Bijna een decennium werken data analytics-experten van At Once met supplychaindata. Zij willen deze kennis delen via een webinar. 

Data Analytics is een continu proces rond het verzamelen en analyseren van data met als doel betere, snellere en accuratere inzichten uit operationele data te halen. Deze inzichten resulteren vaak in een beter gefundeerde bedrijfsvoering. De logistieke sector zit hierbij op bergen data. Sinds de eeuwwisseling zijn bedrijven meer gaan inzetten op het ontginnen van deze data. Oorspronkelijk gestart met statische rapporten is dit proces de laatste jaren zeer sterk uitgegroeid van een gecentraliseerde IT-aanpak tot een meer gedecentraliseerde businessaanpak. Analisten moeten vandaag zelf in staat zijn interactieve dashboards te ontwikkelen. Moderne Data Analytics-oplossingen, zoals het Qlik Sense Platform, stellen bedrijven in staat om grote hoeveelheden data op een intuïtieve manier te verwerken en inzichtelijk te maken. Zo kan werkelijk iedereen aan de slag met data.

50 keer meer data 

Bedrijven bewaren alsmaar meer data. Problematisch is de kennis en kunde om opnieuw met die data aan de slag te gaan. “Als we kijken naar 3 jaar geleden, in 2017, dan genereert de logistieke sector 50 keer meer data dan toen. Dat is enorm. En het gekke eraan is dat er maar een kwartje van al die data wordt geanalyseerd. De rest noemen we dark-data”, aldus At Once. Net daar zit de kracht van data, het nieuwe goud. Wil je als bedrijf innovatief uit de hoek komen, moet je in staat zijn alle – letterlijk alle – data inzichtelijk te krijgen. Het volstaat niet langer om met slechts een deel hiervan aan de slag te gaan om een concurrentieel voordeel te behalen.

Supply Chain Analytics is aan een sterke opmars bezig. De gigantische hoeveelheden data vormen een sterke voedingsbodem voor AI en Cognitieve technologieën om patronen en dieperliggende inzichten naar boven te halen. Zonder deze technologieën zijn buikgevoel en ervaring de enige componenten waarmee strategische keuzes kunnen gemaakt worden. 

Technologie en menselijk brein

Qlik Sense is het data analytics platform waarmee At Once haar klanten ondersteunt om deze berg van data te kneden tot strategische inzichten. Door machine learning, cognitieve en associatieve modellen en vaak een gezonde dosis boerenverstand in te zetten zijn klanten van At Once in staat 5 tot 20 keer de gemaakte investering terug te verdienen. Technologie en het menselijk brein hebben elkaar nodig om stappen voorwaarts te zetten.

DP World, een helder voorbeeld

At Once is al enkele jaren trouwe partner van DP World Antwerp, een grote containerterminal in de haven van Antwerpen. Door dit partnership is DP World erin geslaagd om de operaties op de terminal bijna real time te monitoren en waar nodig bij te sturen. Zaken die vroeger pas na enige tijd ontdekt werden en waar geen positieve impact meer mogelijk was, hebben plaats moeten ruimen voor een analytische mindset waar optimalisatie van processen en budgetten de organisatie enorm veel heeft helpen besparen. 

Benieuwd hoe we dit allemaal doen? Schrijf u dan zeker in voor het gratis webinar op donderdag 16 juli om 9.00 uur via Supply Chain Analytics Webinar.

Alle info over At Once vindt u hier.