Vraag schorsing bouwdok Zeebrugge maakt bouw Oosterweeltunnel onzeker

Nieuws, Scheepvaart
Roel Jacobus

De Raad voor Vergunningsbetwistingen kreeg een verzoek tot schorsing en vernietiging van de omgevingsvergunning voor het verbreden van het Boudewijnkanaal tussen Zeebrugge en Lissewege. Het gaat om een gedeelte oever van bijna 1 kilometer dat over een breedte van 170 meter zou weggegraven worden. Daar zou een bouwput komen voor de tunnelelementen voor de Antwerpse Oosterweelverbinding. Na afloop van die opdracht over enkele jaren, zou het bouwdok afgebroken worden en ontstaat een aanlegplaats voor een nieuwe autoterminal voor Wallenius Wilhelmsen. In oktober is gestart met de bouw van de eerste van vier kaaimuren.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Vraag schorsing bouwdok Zeebrugge maakt bouw Oosterweeltunnel onzeker – Flows

Vraag schorsing bouwdok Zeebrugge maakt bouw Oosterweeltunnel onzeker

Nieuws, Scheepvaart
Roel Jacobus

De Raad voor Vergunningsbetwistingen kreeg een verzoek tot schorsing en vernietiging van de omgevingsvergunning voor het verbreden van het Boudewijnkanaal tussen Zeebrugge en Lissewege. Het gaat om een gedeelte oever van bijna 1 kilometer dat over een breedte van 170 meter zou weggegraven worden. Daar zou een bouwput komen voor de tunnelelementen voor de Antwerpse Oosterweelverbinding. Na afloop van die opdracht over enkele jaren, zou het bouwdok afgebroken worden en ontstaat een aanlegplaats voor een nieuwe autoterminal voor Wallenius Wilhelmsen. In oktober is gestart met de bouw van de eerste van vier kaaimuren.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login