Telex: 3G-regel, UECC, bpost, Foresco, Smyril Line, ESPO, Gebr. Weiss

Nieuws, Scheepvaart
Koen Heinen
© JLV

3G-REGEL – 

Het Duitse Bondsministerie van Verkeer (BMVI) heeft een verduidelijking gepubliceerd waaruit blijkt dat vrachtwagenchauffeurs onder de 3G-regels vallen die op 24 november van kracht werden. Voertuigen worden niet beschouwd als werkplekken. Als de chauffeur zijn cabine niet verlaat, is geen 3G-bewijs nodig. Chauffeurs moeten dat wel bij zich hebben wanneer zij de werkplek van een andere werkgever betreden. Hun eigen werkgever moet controleren of zij dit certificaat bij zich hebben. Uitzonderingen zijn alleen voorzien als fysiek contact met andere personen op de werkplek is uitgesloten, bijvoorbeeld als er geen andere personen aanwezig zijn. (PhVDo)

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Telex: 3G-regel, UECC, bpost, Foresco, Smyril Line, ESPO, Gebr. Weiss – Flows

Telex: 3G-regel, UECC, bpost, Foresco, Smyril Line, ESPO, Gebr. Weiss

Nieuws, Scheepvaart
Koen Heinen
© JLV

3G-REGEL – 

Het Duitse Bondsministerie van Verkeer (BMVI) heeft een verduidelijking gepubliceerd waaruit blijkt dat vrachtwagenchauffeurs onder de 3G-regels vallen die op 24 november van kracht werden. Voertuigen worden niet beschouwd als werkplekken. Als de chauffeur zijn cabine niet verlaat, is geen 3G-bewijs nodig. Chauffeurs moeten dat wel bij zich hebben wanneer zij de werkplek van een andere werkgever betreden. Hun eigen werkgever moet controleren of zij dit certificaat bij zich hebben. Uitzonderingen zijn alleen voorzien als fysiek contact met andere personen op de werkplek is uitgesloten, bijvoorbeeld als er geen andere personen aanwezig zijn. (PhVDo)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login