Rotterdam World Gateway zit op ramkoers met havenbonden

Nieuws, Scheepvaart
Jean-Louis Vandevoorde

Er zit al maanden een groot haar in de boter tussen de havenbonden (FNV Havens en CNV Vakmensen) en de nieuwe containerterminal op Maasvlakte Twee. De bonden nemen het RWG (waarin DP World samen met rederijen APL, MOL, Hyundai en CMA CGM participeert) bijzonder kwalijk dat het bedrijf nog steeds geen collectieve arbeidsovereenkomst over havenarbeid heeft afgesloten. Meer algemeen zijn ze ook zeer bevreesd dat wanneer de nieuwe terminals op de Tweede Maasvlakte op dreef komen, elders in de haven tal van banen zullen sneuvelen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Rotterdam World Gateway zit op ramkoers met havenbonden – Flows

Rotterdam World Gateway zit op ramkoers met havenbonden

Nieuws, Scheepvaart
Jean-Louis Vandevoorde

Er zit al maanden een groot haar in de boter tussen de havenbonden (FNV Havens en CNV Vakmensen) en de nieuwe containerterminal op Maasvlakte Twee. De bonden nemen het RWG (waarin DP World samen met rederijen APL, MOL, Hyundai en CMA CGM participeert) bijzonder kwalijk dat het bedrijf nog steeds geen collectieve arbeidsovereenkomst over havenarbeid heeft afgesloten. Meer algemeen zijn ze ook zeer bevreesd dat wanneer de nieuwe terminals op de Tweede Maasvlakte op dreef komen, elders in de haven tal van banen zullen sneuvelen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login