Oude radartoren wijkt voor grotere schepen in havengeul Oostende

Nieuws, Scheepvaart
Roel Jacobus

In Oostende wordt morgen dinsdag op de Halve Maandijk op de oosteroever gestart met de afbraak van de 30 m hoge oude radartoren. Deze werd in 2016 vervangen door een 56 m hoge toren, met een groter radarbereik, op het uiteinde van de oostelijke havendam. Deze toren maakt deel uit van de Schelderadarketen (SRK), een netwerk van vijf bemande verkeerscentrales, 22 onbemande radartorens en heel wat technische tools waarmee Vlaanderen en Nederland de scheepvaart begeleiden van volle zee tot aan de kade.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Oude radartoren wijkt voor grotere schepen in havengeul Oostende – Flows

Oude radartoren wijkt voor grotere schepen in havengeul Oostende

Nieuws, Scheepvaart
Roel Jacobus

In Oostende wordt morgen dinsdag op de Halve Maandijk op de oosteroever gestart met de afbraak van de 30 m hoge oude radartoren. Deze werd in 2016 vervangen door een 56 m hoge toren, met een groter radarbereik, op het uiteinde van de oostelijke havendam. Deze toren maakt deel uit van de Schelderadarketen (SRK), een netwerk van vijf bemande verkeerscentrales, 22 onbemande radartorens en heel wat technische tools waarmee Vlaanderen en Nederland de scheepvaart begeleiden van volle zee tot aan de kade.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login