“Nieuwe zwavelnorm staat of valt met toezicht op naleving”

Nieuws, Scheepvaart
Jean-Louis Vandevoorde

Volgens de Deense consultant SeaIntel kan blijven varen met zwaardere stookolie een heus verschil maken. Een containerschip van 4.500 teu dat aan een snelheid van zestien knopen van het Kanaal naar Hamburg opstoomt en daarbij brandstof met een zwavelgehalte van 1% verbrandt in plaats van de in die ECA verplichte 0,1%, zou op die manier tot 12.000 euro uitsparen. “Dat is zesmaal meer dan de boete die hiervoor in Duitsland van kracht is, en dan nog maar voor een enkele reis”, zegt de analist.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
“Nieuwe zwavelnorm staat of valt met toezicht op naleving” – Flows

“Nieuwe zwavelnorm staat of valt met toezicht op naleving”

Nieuws, Scheepvaart
Jean-Louis Vandevoorde

Volgens de Deense consultant SeaIntel kan blijven varen met zwaardere stookolie een heus verschil maken. Een containerschip van 4.500 teu dat aan een snelheid van zestien knopen van het Kanaal naar Hamburg opstoomt en daarbij brandstof met een zwavelgehalte van 1% verbrandt in plaats van de in die ECA verplichte 0,1%, zou op die manier tot 12.000 euro uitsparen. “Dat is zesmaal meer dan de boete die hiervoor in Duitsland van kracht is, en dan nog maar voor een enkele reis”, zegt de analist.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login