Lage containertarieven drukken op kwartaalresultaat HMM

Containerrederij Hyundai Merchant Marine (HMM) heeft in het tweede kwartaal 112 miljoen dollar verlies geleden, dit door de lage containertarieven. Met het begin van het piekseizoen wordt beterschap verwacht.

Met een bedrijfsverlies van 112 miljoen dollar doet de rederij al een stuk beter dan in dezelfde periode vorig jaar. Toen ging het bedrijfsresultaat 222 miljoen dollar in het rood. De omzet steeg met 22,1% tot 1,1 miljard dollar in vergelijking met het tweede kwartaal in 2016. Het aantal behandelde teu steeg met 46% tot 986.000 TEU.

Piekseizoen

De rederij is optimistisch voor het derde kwartaal. Het begin van het piekseizoen zorgt voor een stijging van de containertarieven. Voornamelijk op de route tussen Azië en de westkust van de VS worden stijgende transportvolumes verwacht. Het groeiende klantenvertrouwen en de aanhoudende kostenbesparingsinspanningen doen de rest.

Koen Heinen