Kortgeding Hanjin: “Levert veroordeling in de praktijk iets op?”

Nieuws, Scheepvaart
Christoph Meeussen

De rechtbank van koophandel in Antwerpen deed gisteren uitspraak over het kortgeding dat zo’n 25 expediteurs hadden aangespannen tegen enerzijds Hanjin en anderzijds terminaloperatoren als DP World, PSA Antwerp en Euroports. Hanjin moet binnen de 48 uur na de betekening van de uitspraak zorgen voor de vrijgave van geblokkeerde containers. Lukt dat niet, dan wordt een dwangsom van 1.500 euro per container per dag opgelegd, dit tot maximaal 45.000 euro. Om de container op te halen moet een Letter of Intent worden afgegeven waarin wordt beloofd de container binnen de vijf werkdagen terug te brengen. De vordering tegen de stuwadoors werd evenwel onontvankelijk verklaard en net daar zien verschillende partijen in de haven het schoentje knellen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Kortgeding Hanjin: “Levert veroordeling in de praktijk iets op?” – Flows

Kortgeding Hanjin: “Levert veroordeling in de praktijk iets op?”

Nieuws, Scheepvaart
Christoph Meeussen

De rechtbank van koophandel in Antwerpen deed gisteren uitspraak over het kortgeding dat zo’n 25 expediteurs hadden aangespannen tegen enerzijds Hanjin en anderzijds terminaloperatoren als DP World, PSA Antwerp en Euroports. Hanjin moet binnen de 48 uur na de betekening van de uitspraak zorgen voor de vrijgave van geblokkeerde containers. Lukt dat niet, dan wordt een dwangsom van 1.500 euro per container per dag opgelegd, dit tot maximaal 45.000 euro. Om de container op te halen moet een Letter of Intent worden afgegeven waarin wordt beloofd de container binnen de vijf werkdagen terug te brengen. De vordering tegen de stuwadoors werd evenwel onontvankelijk verklaard en net daar zien verschillende partijen in de haven het schoentje knellen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login