Havencel West-Vlaanderen vraagt snel beslissing tweede zeesluis

Nieuws, Scheepvaart
Roel Jacobus

“Al in 2004 startte de Vlaamse regering een onderzoek over een nieuwe, bijkomende zeesluis”, verduidelijkt Marc Adriansens. De CEO van ICO Terminals is voorzitter van de Havencel West-Vlaanderen, een krachtenbundeling van de vereniging van havenbedrijven APZI en de werkgeversfederatie Voka West-Vlaanderen. “In 2009 beschouwde de Vlaamse regering Carcokesite als de meest geschikte locatie. Die keuze werd na extra studiewerk in 2014 herbevestigd en opgenomen in het regeerakkoord van de huidige Vlaamse regering. Maar na de beslissing om te werken via de nieuwe procesaanpak van de ‘complexe projecten’ ging opnieuw heel wat tijd naar bijkomende studies. Het resultaat is dat we na dertien jaar onderzoeken en studeren, nog altijd geen vooruitgang zien. Een nieuwe sluis had er eigenlijk al lang kunnen en moeten liggen.”

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Havencel West-Vlaanderen vraagt snel beslissing tweede zeesluis – Flows

Havencel West-Vlaanderen vraagt snel beslissing tweede zeesluis

Nieuws, Scheepvaart
Roel Jacobus

“Al in 2004 startte de Vlaamse regering een onderzoek over een nieuwe, bijkomende zeesluis”, verduidelijkt Marc Adriansens. De CEO van ICO Terminals is voorzitter van de Havencel West-Vlaanderen, een krachtenbundeling van de vereniging van havenbedrijven APZI en de werkgeversfederatie Voka West-Vlaanderen. “In 2009 beschouwde de Vlaamse regering Carcokesite als de meest geschikte locatie. Die keuze werd na extra studiewerk in 2014 herbevestigd en opgenomen in het regeerakkoord van de huidige Vlaamse regering. Maar na de beslissing om te werken via de nieuwe procesaanpak van de ‘complexe projecten’ ging opnieuw heel wat tijd naar bijkomende studies. Het resultaat is dat we na dertien jaar onderzoeken en studeren, nog altijd geen vooruitgang zien. Een nieuwe sluis had er eigenlijk al lang kunnen en moeten liggen.”

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login