Gentse Haven trots op dalend aandeel wegtransport

Nieuws, Scheepvaart
Bart Timperman

Goederen die via zeeschepen in de Gentse haven aankomen, worden grotendeels van en naar het achterland vervoerd. Het aandeel van wegtransport in het vervoer van deze goederen is verder afgenomen, tot 34%. Het vervoer via binnenvaart, daarentegen, zit in de lift. In 2016 wordt daar met een aandeel van 55% voor het tweede jaar op rij zelfs een record geboekt. Dat alles blijkt uit een onderzoek van het Havenbedrijf Gent.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Gentse Haven trots op dalend aandeel wegtransport – Flows

Gentse Haven trots op dalend aandeel wegtransport

Nieuws, Scheepvaart
Bart Timperman

Goederen die via zeeschepen in de Gentse haven aankomen, worden grotendeels van en naar het achterland vervoerd. Het aandeel van wegtransport in het vervoer van deze goederen is verder afgenomen, tot 34%. Het vervoer via binnenvaart, daarentegen, zit in de lift. In 2016 wordt daar met een aandeel van 55% voor het tweede jaar op rij zelfs een record geboekt. Dat alles blijkt uit een onderzoek van het Havenbedrijf Gent.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login