Franse driemaster ‘Marité’ koninginnestuk op Water-rAnt

Nieuws, Scheepvaart
Michiel Leen

De tiende editie van het Water- rAntfestival ontvangt een wel heel speciale eregast: de Franse driemaster Marité. Het schip liep in 1923 van de steiger als laatste zeilschip voor de kabeljauwvisserij op Newfoundland. Toen al liep die vorm van visserij op haar laatste benen en werd ze snel ingehaald door gemotoriseerde visvangst. Het schip raakte decennialang in verval, tot het in de jaren ’70 voor het eerst werd opgekalefaterd door Zweedse enthousiastelingen. In 2004 kwam het schip in Franse handen en na een restauratie in 2012 schittert het als nooit tevoren.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Franse driemaster ‘Marité’ koninginnestuk op Water-rAnt – Flows

Franse driemaster ‘Marité’ koninginnestuk op Water-rAnt

Nieuws, Scheepvaart
Michiel Leen

De tiende editie van het Water- rAntfestival ontvangt een wel heel speciale eregast: de Franse driemaster Marité. Het schip liep in 1923 van de steiger als laatste zeilschip voor de kabeljauwvisserij op Newfoundland. Toen al liep die vorm van visserij op haar laatste benen en werd ze snel ingehaald door gemotoriseerde visvangst. Het schip raakte decennialang in verval, tot het in de jaren ’70 voor het eerst werd opgekalefaterd door Zweedse enthousiastelingen. In 2004 kwam het schip in Franse handen en na een restauratie in 2012 schittert het als nooit tevoren.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login