Exmar relativeert heisa over ‘milieuonvriendelijke’ lng

Nieuws, Scheepvaart
Julie Desmet

De ICCT (International Council on Clean Transportation) trekt straffe conclusies in haar recent vrijgegeven rapport. De Amerikaanse ngo beweert dat omschakelen naar vloeibaar aardgas (lng) erger is voor het milieu dan gewoon niets te ondernemen. Het rapport stelt dat scheepsmotoren op lng 4% meer broeikasgassen uitstoten dan op diesel. De ‘methaanslip’ weegt dus zwaarder door dan gedacht. Methaangas houdt 86 keer meer warmte vast dan dezelfde hoeveelheid CO2 over een periode van 20 jaar. Dat maakt volgens de cijfers lng als transitiebrandstof schadelijker voor de klimaatopwarming dan stookolie.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Exmar relativeert heisa over ‘milieuonvriendelijke’ lng – Flows

Exmar relativeert heisa over ‘milieuonvriendelijke’ lng

Nieuws, Scheepvaart
Julie Desmet

De ICCT (International Council on Clean Transportation) trekt straffe conclusies in haar recent vrijgegeven rapport. De Amerikaanse ngo beweert dat omschakelen naar vloeibaar aardgas (lng) erger is voor het milieu dan gewoon niets te ondernemen. Het rapport stelt dat scheepsmotoren op lng 4% meer broeikasgassen uitstoten dan op diesel. De ‘methaanslip’ weegt dus zwaarder door dan gedacht. Methaangas houdt 86 keer meer warmte vast dan dezelfde hoeveelheid CO2 over een periode van 20 jaar. Dat maakt volgens de cijfers lng als transitiebrandstof schadelijker voor de klimaatopwarming dan stookolie.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login