DP World bestelt acht extra straddle carriers

Nieuws, Scheepvaart
Stefan Verberckmoes

De acht nieuwe machines zijn bestemd voor de terminal Antwerp Gateway aan het Deurganckdok. Door te kiezen voor hybride straddle carriers wil DP World de uitstoot van schadelijke stoffen daar beperken. Volgens Kalmar verbruiken dit soort machines 40% minder brandstof en stoten ze jaarlijks 50 ton minder CO2 uit dan klassieke straddle carriers. Volgens de constructeur zijn ze ook minder lawaaierig. Het lagere brandstofverbruik heeft te maken met het feit dat energie die vrijkomt bij het remmen of het laten zakken van containers, wordt opgeslagen in speciale batterijen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
DP World bestelt acht extra straddle carriers – Flows

DP World bestelt acht extra straddle carriers

Nieuws, Scheepvaart
Stefan Verberckmoes

De acht nieuwe machines zijn bestemd voor de terminal Antwerp Gateway aan het Deurganckdok. Door te kiezen voor hybride straddle carriers wil DP World de uitstoot van schadelijke stoffen daar beperken. Volgens Kalmar verbruiken dit soort machines 40% minder brandstof en stoten ze jaarlijks 50 ton minder CO2 uit dan klassieke straddle carriers. Volgens de constructeur zijn ze ook minder lawaaierig. Het lagere brandstofverbruik heeft te maken met het feit dat energie die vrijkomt bij het remmen of het laten zakken van containers, wordt opgeslagen in speciale batterijen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login