Casco ‘Zulu 3’ van Blue Line Logistics dinsdag te water
Nieuws, Scheepvaart Koen Heinen
Het casco werd gebouwd door de Nederlandse scheepswerf Groeneveld en heeft ondertussen de constructiehal verlaten. Op dezelfde werf is ook de ‘Zulu 4’ in aanbouw. De eerste ‘Zulu’-schepen onderscheidden zich van de klassieke binnenschepen met hun dubbele romp en plat laadvlak met eigen kraan. Qua constructie wijken beide nieuwe schepen af van de ‘Zulu 1 en 2’. In plaats van een dubbele romp, hebben ze een platte bodem. Dat is nodig om op de Kempische kanalen te varen waar de maximale diepgang 2,10 meter bedraagt. De catamarans ‘Zulu 1 en 2’ liggen daarvoor te diep in het water.
Dit artikel is exclusief voor abonnees.
Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.
PARTICULIER
€325,00€294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)