Casco ‘Zulu 3’ van Blue Line Logistics dinsdag te water

Nieuws, Scheepvaart
Koen Heinen

Het casco werd gebouwd door de Nederlandse scheepswerf Groeneveld en heeft ondertussen de constructiehal verlaten. Op dezelfde werf is ook de ‘Zulu 4’ in aanbouw. De eerste ‘Zulu’-schepen onderscheidden zich van de klassieke binnenschepen met hun dubbele romp en plat laadvlak met eigen kraan. Qua constructie wijken beide nieuwe schepen af van de ‘Zulu 1 en 2’. In plaats van een dubbele romp, hebben ze een platte bodem. Dat is nodig om op de Kempische kanalen te varen waar de maximale diepgang 2,10 meter bedraagt. De catamarans ‘Zulu 1 en 2’ liggen daarvoor te diep in het water.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Casco ‘Zulu 3’ van Blue Line Logistics dinsdag te water – Flows

Casco ‘Zulu 3’ van Blue Line Logistics dinsdag te water

Nieuws, Scheepvaart
Koen Heinen

Het casco werd gebouwd door de Nederlandse scheepswerf Groeneveld en heeft ondertussen de constructiehal verlaten. Op dezelfde werf is ook de ‘Zulu 4’ in aanbouw. De eerste ‘Zulu’-schepen onderscheidden zich van de klassieke binnenschepen met hun dubbele romp en plat laadvlak met eigen kraan. Qua constructie wijken beide nieuwe schepen af van de ‘Zulu 1 en 2’. In plaats van een dubbele romp, hebben ze een platte bodem. Dat is nodig om op de Kempische kanalen te varen waar de maximale diepgang 2,10 meter bedraagt. De catamarans ‘Zulu 1 en 2’ liggen daarvoor te diep in het water.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login