Britse regering schrapt steun aan Oostende-Ramsgate

Nieuws, Scheepvaart
Roel Jacobus

De Britse overheid heeft het contract met Seaborne Freight voor een ferrylijn tussen Ramsgate en Oostende verbroken, omdat het bedrijf de deadlines niet haalde. Seaborne Freight was één van de drie initiatiefnemers die tientallen miljoenen ponden kregen om met nieuwe ferrylijnen de flessenhals Dover-Calais te ontlasten wanneer de brexit in werking treedt. Rond de toekenning van de concessie ter waarde van 16 miljoen euro aan Seaborne Freight heerste van bij het begin scepcis. De vennootschap heeft geen schepen en geen personeel. Het bedrijf zou een lege doos zijn. Even was er hoop dat de Ierse reder Arklow Shipping het verhaal zou ondersteunen, maar die heeft zich volgens de Britse pers onverwacht teruggetrokken.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Britse regering schrapt steun aan Oostende-Ramsgate – Flows

Britse regering schrapt steun aan Oostende-Ramsgate

Nieuws, Scheepvaart
Roel Jacobus

De Britse overheid heeft het contract met Seaborne Freight voor een ferrylijn tussen Ramsgate en Oostende verbroken, omdat het bedrijf de deadlines niet haalde. Seaborne Freight was één van de drie initiatiefnemers die tientallen miljoenen ponden kregen om met nieuwe ferrylijnen de flessenhals Dover-Calais te ontlasten wanneer de brexit in werking treedt. Rond de toekenning van de concessie ter waarde van 16 miljoen euro aan Seaborne Freight heerste van bij het begin scepcis. De vennootschap heeft geen schepen en geen personeel. Het bedrijf zou een lege doos zijn. Even was er hoop dat de Ierse reder Arklow Shipping het verhaal zou ondersteunen, maar die heeft zich volgens de Britse pers onverwacht teruggetrokken.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login