APL krijgt nu al slots op dienst van Ocean Three

Nog voor CMA CGM de overname van alle lijnvaartactiviteiten van APL afrondt, krijgt deze Singaporese carrier al een allocatie op de FAL1 Service van Ocean Three tussen het Verre Oosten en Noord-Europa.

De FAL1 is één van de drie wekelijkse diensten van de alliantie van CMA CGM, Cosco (ex CSCL) en UASC op dit vaargebied. De Franse partner levert alle schepen. Dat zijn er twaalf met een capaciteit van 11.388 tot 17.859 teu.

APL zal deze verbinding vanaf eind april verkopen onder de merknaam North China Express (NCE). De Singaporese rederij zal de dienst in Europa alleen in Southampton, Hamburg, Rotterdam en Le Havre gebruiken en heeft dus geen laadrechten in Algeciras (westbound), Duinkerke, Zeebrugge of Malta (eastbound).

Met APL erbij zijn er nu al zeven carriers die lading boeken op de FAL1 Service. Ook Hanjin en Evergreen hebben dankzij slotwisselakkoorden toegang tot deze dienst.

APL is tussen het Verre Oosten en Europa actief als lid van de G6 Alliance. CMA CGM bevestigde reeds eerder dat APL uit de G6 Alliantie zal gehaald worden om de nieuwe aanwinst te integregen in de nieuwe alliantie die de huidige groep Ocean Three zal opvolgen.