Sven Boehme (Renault Trucks) naar CMB als marketingspecialist

Na 12 jaar ruilt Sven Boehme Renault Trucks – zijn eerste werkgever - in voor CMB. De marketingspecialist zal per 4 oktober de rederij, de waterstoftechnologie van CMB.TECH en de Maritime Campus Antwerp mee in de markt zetten.

”Ik ben nu 38 en voelde aan dat de tijd rijp was voor een nieuwe stap in mijn carrière”, zegt Sven Boehme. "Nochtans was het geen gemakkelijke beslissing: het is niet evident om een vertrouwde omgeving te verlaten, waarin ik me volledig kon ontplooien. Renault Trucks was mijn eerste werkgever. Wat me hielp om die stap te zetten, was het feit dat ik in bijberoep een industriële start-up, i.Revitalise, hielp met zijn marketing. Dat gaf me nieuwe inzichten en zin om me open te stellen voor nieuwe kansen."

Hij startte in 2009 binnen de marketingafdeling van Renault Trucks Benelux als ‘market research analyst’. Binnen de Volvo-groep, waartoe Renault Trucks behoort, werd in 2013 beslist om de Benelux-structuur op te heffen en meer samenwerking na te streven tussen de twee truckmerken van de groep op BeLux-niveau. "Ik verzorgde toen de marketing en de communicatie voor zowel Renault Trucks als Volvo Trucks. Mijn takenpakket werd eind 2018 uitgebreid en ik concentreerde mij opnieuw alleen op het merk Renault Trucks. Toen werd ik verantwoordelijk voor alle aspecten binnen marketing”, legt hij uit.

Duurzaamheid en innovatie

Die bagage neemt hij mee naar CMB. “Wat me aantrok, is de mix tussen duurzaamheid en innovatie. De rederij zelf heeft niet zoveel marketing nodig. Maar bij CMB.TECH en Maritime Campus Antwerp is de nood groter omdat het jonge structuren zijn, waar ik bijna van nul kan beginnen. Een mooie uitdaging waarin mijn kennis van zowel de transportwereld als van de start-ups goed van pas komt”, klinkt het verder.

Waterstof

“CMB.TECH ontwikkelde waterstoftechnologie voor schepen. Nu wordt ze in toenemende mate ook aan de kadezijde toegepast met een waterstoftruck, een graafmachine en andere voer- en werktuigen, zoals straddle carriers of heftrucks. Mijn taak zal erin bestaan om deze innovatieve ontwikkelingen beter in de markt te zetten."

Maritime Campus Antwerpen

“Mijn focus zal ook liggen op Maritime Campus Antwerp, meer bepaald marketing en events. Ik ben mij aan het verdiepen in het dossier, zodat ik tegen begin oktober, wanneer ik er effectief aan de slag ga, een beter zicht heb”, zegt hij tot slot.

Philippe Van Dooren