Nu ook Belgisch team voor doorlichten van scheepsongevallen

Nieuws, Mensen
Michiel Leen

Een nieuwe afkorting voor in het scheepvaartlexicon: FOSO, oftewel Federale Instantie voor Onderzoek van Scheepvaartongevallen. Een Europese richtlijn verplicht elke lidstaat zo’n onderzoeksorgaan te hebben. In België zat die al sinds 2012 in de pipeline. Sinds 1 juni is er een leidinggevende, Hans De Veene, sinds september een extra onderzoeker, Jef Van Rossum, en sinds 15 november is het team compleet met een office manager. Hun doel: onderzoeken voeren naar de oorzaak van een scheepvaartongeval zonder enige schuldverwijzing. Uit de onderzoeken kunnen aanbevelingen komen die niet juridisch bindend zijn maar die voor een veiligere scheepvaart moeten zorgen. Het team rapporteert rechtstreeks aan Staatssecretaris voor de Noordzee, Philippe de Backer.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Nu ook Belgisch team voor doorlichten van scheepsongevallen – Flows

Nu ook Belgisch team voor doorlichten van scheepsongevallen

Nieuws, Mensen
Michiel Leen

Een nieuwe afkorting voor in het scheepvaartlexicon: FOSO, oftewel Federale Instantie voor Onderzoek van Scheepvaartongevallen. Een Europese richtlijn verplicht elke lidstaat zo’n onderzoeksorgaan te hebben. In België zat die al sinds 2012 in de pipeline. Sinds 1 juni is er een leidinggevende, Hans De Veene, sinds september een extra onderzoeker, Jef Van Rossum, en sinds 15 november is het team compleet met een office manager. Hun doel: onderzoeken voeren naar de oorzaak van een scheepvaartongeval zonder enige schuldverwijzing. Uit de onderzoeken kunnen aanbevelingen komen die niet juridisch bindend zijn maar die voor een veiligere scheepvaart moeten zorgen. Het team rapporteert rechtstreeks aan Staatssecretaris voor de Noordzee, Philippe de Backer.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login