Michel Van Doorn (DKV) zet in op terugvordering van accijnzen en btw

Michel Van Doorn komt bij dienstverlener DKV aan boord als salesmanager Financial Services. Eerste opdracht: klanten overtuigen om ook de Refund Services van DKV te gebruiken. ​

DKV is nu vooral bekend als dienstverlener in brandstoffen en toldiensten. De terugvordering ('refund') van accijnzen en btw is een activiteit waar het bedrijf nog meer wil op inzetten. De 42-jarige Van Doorn, die tot nu toe vooral als onafhankelijk consultant aan de slag was, wordt het gezicht van die operatie in de Benelux. ​

"Het is vreemd dat de helft van de DKV-klanten wel tol- en brandstofdiensten van ons gebruikt, maar de Refund Services nog niet. Door een recente overname zijn we meer aanwezig op die markt", klinkt het. 

Alles wat wielen heeft 

"Alles wat wielen heeft, vormt de rode draad door mijn carrière", zegt Van Doorn. Dat is niet overdreven: in het verleden werkte hij voor BMW en werkte hij softwareoplossingen uit voor auto-exporteurs. Zelfs zijn eerste studentenjobs brachten hem in het magazijn van een Renaultdealer. Ook in zijn opleiding was er enerzijds autotechniek en anderzijds verkoop en account management. Bij DKV was hij eerder al aan de slag in een proefproject. ​

Voortaan verdeelt hij zijn tijd tussen Nederland en België. Het cultuurverschil is hem genoegzaam bekend. "In het westen van Nederland geldt een directere manier van zakendoen. In België, maar eigenlijk ook al in Brabant en Nederlands-Limburg, gaat het meer om vertrouwen opbouwen tussen beide partijen."​

Michiel Leen