Katrien Hennin pr- en communicatiemadam van CMB

“Een echt pr- en communicatiemadam”, zo omschrijft Katrien Hennin zichzelf. Aan haar de taak om de innovatieve projecten van rederij CMB naar het grote publiek te brengen.

De nieuwe communicatieverantwoordelijke van CMB heeft er jaren showbizzervaring op zitten. In die hoedanigheid stond ze onder andere een deel van de Pfaffclan bij, naast bekende namen als Pieter Loridon en Joke Van de Velde. Later hielp Katrien Libelle TV mee opstarten, werkte ze voor verschillende productiehuizen en het technologiebedrijf Cronos Groep. CMB is dan weer een andere wereld. “De rederij is een vaste waarde in Antwerpen, maar focust tegelijkertijd op vernieuwing, bijvoorbeeld met het project van de Maritieme Campus Antwerpen (MCA)”, klinkt het.

Eerst doen, dan vertellen

Dat de maritieme sector in Antwerpen eerder uitblinkt in discretie, hoeft geen probleem te zijn. “Ik ben ervan overtuigd dat er mooie verhalen te vertellen zijn, vanuit een mentaliteit van: eerst doen, dan vertellen. Ik wil sterk inzetten op content, ook visueel. Het verhaal van de Maritieme Campus Antwerpen (MCA) is bijvoorbeeld voor verschillende doelgroepen interessant, van scholen over techbedrijven en start-ups tot universiteiten, hogescholen enzovoort.”

Katriens band met Antwerpen is sterk. “Antwerpen voelt steeds als thuiskomen. Ik heb iets met water. Op vakantie zal ik steeds het water opzoeken.”

Voorlopig is Katrien alleen in haar nieuw gecreëerde functie. “De kennismaking met het bedrijf en de familie Saverys was alvast erg geslaagd”, besluit ze.

Michiel Leen