Foute kerstcadeaus, quizzen en ontbijten voor De Warmste Week

Terwijl in Kortrijk de marathonuitzending voor De Warmste Week inmiddels is gestart, blijft de maritieme community zich inzetten voor de liefdadigheidsactie. Het ene initiatief is al ludieker dan het andere.

In de aanloop naar De Warmste Week schonken de 45 medewerkers van de logistieke softwaredienstverlener Intris allerlei items die thuis stof lagen te vergaren, wellicht de foute kerstcadeaus van de vorige jaren.  Vervolgens deed elk een bod (of een hoger bod) op een item dat wél in de smaak viel. Vanmiddag werd het bieden afgesloten. Intris verzamelde op die manier 1.662 euro. Het bedrag ging naar Little Heroes, een vzw ten bate van kinderen met hersenverlamming.

Bal populaire

Ook maritiem verzekeraar Baloise mobiliseert traditiegetrouw massaal tijdens De Warmste Week. Zo organiseerde het bedrijf onder andere een koffiebar, een wijndegustatie, een Santa-Run-loopwedstrijd, een kerstmarkt en een 'bal populaire.' Ook een lelijketruiendag en een slotshow gisteren konden niet ontbreken. Vanmiddag worden de opbrengsten van de acties bekendgemaakt. 

SSC Consolidation organiseerde naar gewoonte een lunch met hotdogs, snoepzakjes en drank voor Villa Rozerood. Bij Manuport Logistics staat de teller voor Kom op tegen Kanker op een kleine 3.000 euro, waar nog de opbrengst bij moet worden geteld van de verkoop van verse lunches door de medewerkers. 

Met dank aan Danny 

Het Havenbedrijf Antwerpen kan intussen meegeven dat de veiling van het schilderij van Magda Knop 650 euro heeft opgebracht voor het goede doel DOMO. Het was havencoryfee Danny Deckers die het winnende bod uitbracht. (foto 2)

Michiel Leen