Flows.be verdubbelt leesbereik op drie jaar

Op drie jaar tijd heeft Flows.be het bereik verdubbeld. Op 31/12/2019 klokten wij af op 3.147.963 pageviews. Op jaarbasis is dat een stijging met 31,7%. In het medialandschap zijn dat soort resultaten hoogst uitzonderlijk.

De resultaten van Google Analytics voor onze website liegen niet. In 2019 werd 1.367.779 keer ingelogd op de site. Daarbij werden 3.147.963 artikels bekeken. In 2016 waren we nog apetrots met 657.563 logins en 1.468.747 gelezen artikels. Dat betekent dat in drie jaar tijd het bereik van de site Flows.be meer dan verdubbelde. Zeker in de wereld van de betalende media zijn dat straffe cijfers. En ook deze cijfers zijn prachtig: meer dan 12.000 mensen volgen Flows via de gratis dagelijkse nieuwsbrief en op LinkedIn zal deze week de kaap van 7.500 volgers worden gehaald.

Onafhankelijk

Succes heeft veel moeders en vaders. Toch even het wierrookvat zwaaien voor de redacteurs. Zij zijn het die elke dag de moeilijke selectie maken uit het aanbod. Zij zijn het ook die vaak moeten worstelen met soms nukkige bedrijven, die niet begrijpen dat ook in de brede logistiek onafhankelijke en betrouwbare berichtgeving betekent dat er ook informatie verschijnt die niet in het marketingplan past.

Hart en hard

Net daarin ligt de kiem van het ongeziene succes van een platform als Flows.be. Onze lezers weten dat we betrouwbare en degelijke nieuwsberichten brengen. Dat we geen megafoon zijn voor de pr-bureaus. Ze weten dat onze journalisten dagelijks speuren naar het echte en relevante nieuws. Met een hart voor deze sector en de mensen die er werken. Maar ook hard en zakelijk als de realiteit ons daartoe dwingt.

Partners

Evenveel hulde voor de investeerders in dit verhaal. Dat zijn de private verenigingen in de Antwerpse haven, verenigd binnen de vzw Havenkoepel. Dank ook aan onze adverteerders en structurele partners. Zonder u bestaan we niet. Zo eenvoudig is het.

Tenslotte een bijzonder woord van dank aan de bedrijven die hun vertrouwen uitspraken met een collectief betalend abonnement voor al hun kaderleden, bedienden of medewerkers. MPET was hier de pionier en werd daarin gevolgd door MSC Belgium, DAB Loodswezen, PSA, Remant en H.Essers. Dank! We zullen uw vertrouwen niet beschamen.

Bart Timperman