Erik Matthyssens van Geodis naar Ahlers: "Meteen een match"

Erik Matthyssens maakt na twintig jaar bij Geodis de overstap naar Ahlers. Hij heeft dertig jaar ervaring in de sector. "De match met Ahlers was er meteen", klinkt het.

Als keyaccountmanager volgt Erik, vanuit België, de forwardingklanten op binnen de businessunit sustainable supply chain solutions. Hij brengt dertig jaar ervaring in de maritieme en logistieke sector mee. Zo was hij twintig jaar actief bij Geodis, waar hij opklom tot Ocean Product Director. Eind vorig jaar was het tijd voor een nieuwe uitdaging. “Ik was op zoek naar een andere soort werkgever, een midsize bedrijf met kortere lijnen. De match met Ahlers was er meteen. Het bedrijf was me natuurlijk niet onbekend.” 

Aanpassen aan klanten

Voor de nabije toekomst ligt Eriks focus op continuïteit en het verder uitbouwen van de bestaande klantenportefeuille. Met een driekoppig team rond keyaccountmanagement en pricing, ondersteund door de operationele diensten worden de klassieke forwardingactiviteiten verder uitgebouwd. “We staan dicht bij onze klanten en kunnen snel schakelen. Ons opzet is meegroeien met de klant. Onze organisatie past zich aan hun noden aan, niet omgekeerd. Daarin zit het verschil met sommige grote spelers.” 

“Dit is voor mij een nieuwe ervaring. Na twintig jaar bij eenzelfde werkgever ben je er echt ingeburgerd. Maar ik ben blij verrast door de focus op innovatie en digitalisering, de hot topics binnen onze sector”, besluit Erik.  

Michiel Leen