OPINIE - Er is al staal genoeg op het water

Opinie, Mensen
Stefan Verberckmoes

De grootste containerrederij ter wereld wil nog steeds blijven groeien, maar wil die groei voortaan realiseren door bestaande schepen of rederijen over te nemen. Nog meer megaschepen bijbestellen, heeft volgens voorzitter Michael Pram Rasmussen geen enkele zin omdat er nu al te veel capaciteit op de markt wordt aangeboden. Die overcapaciteit heeft de tarieven naar historisch lage niveau’s getrokken, waardoor alle carriers in financiële problemen zijn gekomen. Maersk zal uiteraard de kosten blijven drukken, maar niet door voor nog meer monsterschepen met lage slotkosten te opteren.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Er is al staal genoeg op het water – Flows

OPINIE - Er is al staal genoeg op het water

Opinie, Mensen
Stefan Verberckmoes

De grootste containerrederij ter wereld wil nog steeds blijven groeien, maar wil die groei voortaan realiseren door bestaande schepen of rederijen over te nemen. Nog meer megaschepen bijbestellen, heeft volgens voorzitter Michael Pram Rasmussen geen enkele zin omdat er nu al te veel capaciteit op de markt wordt aangeboden. Die overcapaciteit heeft de tarieven naar historisch lage niveau’s getrokken, waardoor alle carriers in financiële problemen zijn gekomen. Maersk zal uiteraard de kosten blijven drukken, maar niet door voor nog meer monsterschepen met lage slotkosten te opteren.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login