UASC en Hamburg Süd slaan handen in elkaar
Door elkaar ruimte te geven op elkaars schepen kunnen beide rederijen nieuwe diensten aanbieden. Hamburg Süd zal eind dit jaar actief worden tussen het Verre Oosten en Noord-Europa. In januari 2015 maakt de Duitse rederij dan ook zijn opwachting op de trans-Pacific.
Omgekeerd geldt dat UASC ook diensten van en naar Latijns Amerika zal beginnen. Het gaat om lijnen vanuit zowel Europa als de Far East naar Zuid-Amerika. De start daarvan is medio 2015 gepland.
Door deze overeenkomst kan Hamburg Süd als grote noordzuid-carrier straks bijna hetzelfde netwerk aanbieden als de grootste global carriers. UASC krijgt er als oostwest-carrier een sterke aanwezigheid in Zuid-Amerika bij.
Eén van de redenen waarom de twee rederijen met elkaar in gesprek zijn gegaan, is om na te gaan hoe ze een aantal onevenwichten op bepaalde vaargebieden kunnen aanpakken. De twee carriers hebben verklaard dat ze ook nog op andere terreinen mogelijke samenwerking bekijken.
Dit artikel is exclusief voor abonnees.
Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.