UASC en Hamburg Süd slaan handen in elkaar

Nieuws, Scheepvaart
Stefan Verberckmoes

Door elkaar ruimte te geven op elkaars schepen kunnen beide rederijen nieuwe diensten aanbieden. Hamburg Süd zal eind dit jaar actief worden tussen het Verre Oosten en Noord-Europa. In januari 2015 maakt de Duitse rederij dan ook zijn opwachting op de trans-Pacific.
 
Omgekeerd geldt dat UASC ook diensten van en naar Latijns Amerika zal beginnen. Het gaat om lijnen vanuit zowel Europa als de Far East naar Zuid-Amerika. De start daarvan is medio 2015 gepland.
 
Door deze overeenkomst kan Hamburg Süd als grote noordzuid-carrier straks bijna hetzelfde netwerk aanbieden als de grootste global carriers. UASC krijgt er als oostwest-carrier een sterke aanwezigheid in Zuid-Amerika bij.
 
Eén van de redenen waarom de twee rederijen met elkaar in gesprek zijn gegaan, is om na te gaan hoe ze een aantal onevenwichten op bepaalde vaargebieden kunnen aanpakken. De twee carriers hebben verklaard dat ze ook nog op andere terreinen mogelijke samenwerking bekijken.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
UASC en Hamburg Süd slaan handen in elkaar – Flows

UASC en Hamburg Süd slaan handen in elkaar

Nieuws, Scheepvaart
Stefan Verberckmoes

Door elkaar ruimte te geven op elkaars schepen kunnen beide rederijen nieuwe diensten aanbieden. Hamburg Süd zal eind dit jaar actief worden tussen het Verre Oosten en Noord-Europa. In januari 2015 maakt de Duitse rederij dan ook zijn opwachting op de trans-Pacific.
 
Omgekeerd geldt dat UASC ook diensten van en naar Latijns Amerika zal beginnen. Het gaat om lijnen vanuit zowel Europa als de Far East naar Zuid-Amerika. De start daarvan is medio 2015 gepland.
 
Door deze overeenkomst kan Hamburg Süd als grote noordzuid-carrier straks bijna hetzelfde netwerk aanbieden als de grootste global carriers. UASC krijgt er als oostwest-carrier een sterke aanwezigheid in Zuid-Amerika bij.
 
Eén van de redenen waarom de twee rederijen met elkaar in gesprek zijn gegaan, is om na te gaan hoe ze een aantal onevenwichten op bepaalde vaargebieden kunnen aanpakken. De twee carriers hebben verklaard dat ze ook nog op andere terreinen mogelijke samenwerking bekijken.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login