Nieuwe trucks vermoedelijk vanaf 2022 toegelaten

Nieuws, Transport
Philippe Van Dooren

Over de nieuwe ‘spitsere’ vorm van de trucks waren de Raad van Transportministers en de Europarlementariërs het grotendeels eens. Maar over de invoeringsdatum waren ze het oneens. Onder druk van de milieulobby wou het EP een snelle invoering. Liefst zouden ze al in 2017 toegelaten worden, zoals het oorspronkelijke plan van de Commissie voorzag. Onder druk van de constructeurs – en blijkbaar meer bepaald van Volvo Trucks en Renault Trucks – stelde de Raad voor om de invoeringsdatum te verschuiven naar 2025. Een truckcabine heeft immers een levenscyclus van ca. 15 jaar en dus een lange afschrijvingsperiode. Pas ingevoerde cabines zouden een te groot concurrentieel nadeel hebben, was de redenering.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Nieuwe trucks vermoedelijk vanaf 2022 toegelaten – Flows

Nieuwe trucks vermoedelijk vanaf 2022 toegelaten

Nieuws, Wegtransport
Philippe Van Dooren

Over de nieuwe ‘spitsere’ vorm van de trucks waren de Raad van Transportministers en de Europarlementariërs het grotendeels eens. Maar over de invoeringsdatum waren ze het oneens. Onder druk van de milieulobby wou het EP een snelle invoering. Liefst zouden ze al in 2017 toegelaten worden, zoals het oorspronkelijke plan van de Commissie voorzag. Onder druk van de constructeurs – en blijkbaar meer bepaald van Volvo Trucks en Renault Trucks – stelde de Raad voor om de invoeringsdatum te verschuiven naar 2025. Een truckcabine heeft immers een levenscyclus van ca. 15 jaar en dus een lange afschrijvingsperiode. Pas ingevoerde cabines zouden een te groot concurrentieel nadeel hebben, was de redenering.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.