Europees Hof fluit Italië terug voor minimumprijzen

Nieuws, Douane
Philippe Van Dooren

In 2011 heeft het ‘Osservatorio sulle attivita di autotrasporto’, dat samengesteld is uit vertegenwoordigers van de Italiaanse Staat en van wegvervoerders- en verladersorganisaties, een aantal tabellen aangenomen waarin minimumkosten voor het wegvervoer zijn vastgesteld. Dat deed het adviesorgaan op vraag van de Staat, die een wet had goedgekeurd waarin staat dat de prijs voor het vervoer van goederen over de weg niet lager mag zijn dan de minimum operationele kost. Die laatste bestaat uit de gemiddelde brandstofkost per kilometer en de bedrijfskosten van de wegvervoeronderneming.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
ONDERWIJS
Onderwijs 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
Europees Hof fluit Italië terug voor minimumprijzen – Flows

Europees Hof fluit Italië terug voor minimumprijzen

Nieuws, Douane
Philippe Van Dooren

In 2011 heeft het ‘Osservatorio sulle attivita di autotrasporto’, dat samengesteld is uit vertegenwoordigers van de Italiaanse Staat en van wegvervoerders- en verladersorganisaties, een aantal tabellen aangenomen waarin minimumkosten voor het wegvervoer zijn vastgesteld. Dat deed het adviesorgaan op vraag van de Staat, die een wet had goedgekeurd waarin staat dat de prijs voor het vervoer van goederen over de weg niet lager mag zijn dan de minimum operationele kost. Die laatste bestaat uit de gemiddelde brandstofkost per kilometer en de bedrijfskosten van de wegvervoeronderneming.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login