MSC: “Een op vier containers niet in orde met opgegeven gewicht”

Nieuws, Mensen
Michiel Leen

23% van de containers die rederij MSC in de eerste zes maanden van het jaar controleerde, is niet in orde met de VGM- en SOLAS-regelgeving (VGM staat voor Verified Gross Mass en SOLAR voor Safety Of Life At Sea). Het opgegeven gewicht van de containers komt niet overeen met het B/L – gewicht. Zowel bij de administratieve controle van 4.300 containers volgens Methode 1 (waarbij de volle container gewogen wordt en het gewogen gewicht, het VGM-gewicht is) en  Methode 2 (waarbij alle gewichten (cargo, verpakking, lashing- & securingmateriaal, container, enzovoort) opgeteld worden), komen afwijkingen aan het licht. Methode 1 neemt het grootste aantal afwijkingen voor haar rekening.

Dit artikel is exclusief voor abonnees.

Kies een formule en krijg toegang tot alle artikels. Of log in als abonnee.

PARTICULIER
€325,00294,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor mensen met een gezonde interesse in onze sector. (Geen factuur)
DOCENT
DOCENT 171,00 /jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels. Geschikt voor docenten in voltijdse dagopleidingen voor de logistieke sector.
PROFESSIONAL
348,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met 1 login. Perfect voor consultants en zelfstandigen.
BEDRIJVEN
Vanaf €513,00/jaar
Onbeperkt toegang tot alle artikels met meerdere logins. Perfect voor organisaties met nood aan meerdere logins.
ZAKELIJK ABONNEMENT VOOR GROTE ONDERNEMINGEN
 
Als grote onderneming hebt u meer dan 6 logins nodig. We helpen u graag verder via een offerte op maat. Contacteer ons via abonnementen@flows.be.
MSC: “Een op vier containers niet in orde met opgegeven gewicht” – Flows

MSC: “Een op vier containers niet in orde met opgegeven gewicht”

Nieuws, Mensen
Michiel Leen

23% van de containers die rederij MSC in de eerste zes maanden van het jaar controleerde, is niet in orde met de VGM- en SOLAS-regelgeving (VGM staat voor Verified Gross Mass en SOLAR voor Safety Of Life At Sea). Het opgegeven gewicht van de containers komt niet overeen met het B/L – gewicht. Zowel bij de administratieve controle van 4.300 containers volgens Methode 1 (waarbij de volle container gewogen wordt en het gewogen gewicht, het VGM-gewicht is) en  Methode 2 (waarbij alle gewichten (cargo, verpakking, lashing- & securingmateriaal, container, enzovoort) opgeteld worden), komen afwijkingen aan het licht. Methode 1 neemt het grootste aantal afwijkingen voor haar rekening.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt toegang tot Flows?

Word abonnee en krijg toegang tot alle artikels.

Abonneer

Ben u al abonnee?

Login