Deny Logistics breidt uit met futureproof magazijn op LAR in Rekkem

Transport- en logistiekbedrijf Deny Logistics breidt zijn vestiging op de transportzone LAR in Rekkem uit met 7.500 m². De uitbreiding maakt het bedrijf futureproof voor nieuwe tendensen zoals automatisering en e-commerce.

De transportzone LAR lijkt uit te groeien tot een logistieke hotspot. Deny Logistics is het derde bedrijf op enkele weken tijd dat een uitbreiding van zijn site aankondigt. Eerder waren DSV Road en Intertrans aan de beurt. Het familiale bedrijf Deny Logistics is sinds 1984 gevestigd op de transportzone, maar de oorsprong ervan gaat terug tot 1904 met de oprichting van een douaneagentschap. Deny Logistics is ondertussen al aan de vierde generatie toe.

De huidige site van 25.000 m² wordt met 7.500 m² uitgebreid, goed voor 12.000 extra palletplaatsen. “Het nieuwe gebouw moet tegen april 2020 klaar zijn. Het moet ons in staat stellen om mee te groeien met de huidige tendensen, zoals automatisering en btob-e-commerce, door bijvoorbeeld volle palletten naar dozen te transformeren. Het moet bovendien onze flexibiliteit verhogen”, zegt directeur Betrand Deny.

Antwerpen en Zeebrugge

In het magazijn worden importcontainers uit zowel Antwerpen als Zeebrugge behandeld voor opslag en distributie. Het bedrijf zorgt bovendien voor douaneafhandeling en levert diensten met toegevoegde waarde. “Het gaat voornamelijk om chemische producten en consumergoods, geen voeding maar veeleer onderhoudsproducten en textiel”, legt Deny uit.

“Met een twintigtal eigen distributiewagens zorgen we voor de distributie naar de klanten in België en Noord-Frankrijk. Daarnaast hebben we een aantal distributielijnen die dagelijks verzorgd worden door externe partners”, voegt hij eraan toe.

Multimodaal

Deny Logistics probeert ook gebruik te maken van de spoorterminal op LAR. “We willen meer multimodaal werken. Maar dat is dikwijls afhankelijk van de klanten. Soms zijn de opdrachtlijnen te kort of is er op het laatste moment nog een wijziging zodat we toch over de weg vervoeren”, besluit Deny.

Het bedrijf telt 33 eigen medewerkers en een tiental vaste onderaannemers.

Koen Heinen