
Tailormade Logistics (TML) heeft met Wim Bauwens een eerste marketing and communications officer aangesteld. Vanuit de nieuwe functie moet Bauwens het internationale groeiverhaal van de Gentse logistieke dienstverlener mee op de kaart zetten.
Voorheen actief bij De Lijn, Lexus Europe, Toyota Financial Service Europe en softwarebedrijf Sofico brengt Wim Bauwens twintig jaar ervaring in marketing- en communicatiefuncties mee naar Tailormade Logistics. “Vanuit mijn vorige functies ben ik vaak in aanraking gekomen met personenvervoer, maar de wereld van transport en logistiek is nieuw voor mij”, zegt hij.
Bedrijfscultuur
Bauwens voelt zich in eerste instantie aangetrokken door de bedrijfscultuur van Tailormade Logistics. “De uitgesproken en heldere visie van CEO Bert Vandecaveye, met aandacht voor innovatie en sustainability en oog voor toegevoegde waarde, heeft mij mee overtuigd om deze nieuwe uitdaging aan te gaan.”
Tailormade Logistics zette de voorbije drie jaar een sterke groei en internationalisering neer. “Het is mijn taak om dat groeiverhaal en datgene waar Tailormade Logistics voor staat, meer uit te dragen. Zowel naar de buitenwereld als intern. Van onze klanten tot onze medewerkers in binnen- en buitenland”, legt hij uit.
De functie van marketing and communications officer is nieuw bij TML. “TML beschikt al over een solide basis: een degelijke bedrijfswebsite en aantrekkelijke bedrijfsvideo’s, maar heeft nog geen inhouse marketing- en communicatiedienst. Door de sterke groeispurt van het bedrijf is die nood wel ontstaan.”