
June Lima startte op 21 maart 2022 als social-mediaspecialist bij de Antwerpse rederij CMB, het cleantechbedrijf CMB.TECH en Maritime Campus Antwerp (MCA). "Ik kan me geen betere eerste werkervaring voorstellen", zegt ze.
June Lima maakt sinds kort deel uit van het marketing & communication team van de CMB-groep, dat in mei 2020 is opgestart door verantwoordelijke Katrien Hennin. "Binnen ons team sta ik in voor alle socialemediakanalen zoals LinkedIn, Twitter, YouTube en Instagram", vertelt June Lima.
Webinars
Lima studeerde af als marketeer aan de AP Hogeschool Antwerpen. "Tijdens mijn studies brak het coronavirus uit. Net zoals bij vele andere studenten viel daardoor mijn studentenjob weg", vertelt ze. "Ik wou mijn tijd nuttig gebruiken en ben me via webinars in sociale media gaan verdiepen. Op basis van mijn eigen opgedane kennis en ervaring hielp ik een aantal eenmanszaken die door COVID-19 de deuren moesten sluiten met online profilering. Toen ik na een geslaagd gesprek en een succesvolle uitwerking van een businesscase bij CMB aan de slag mocht gaan, huilde ik tranen van geluk."
Innovatief
"Mijn kennis van de maritieme sector is nog beperkt, maar ik ben leergierig", gaat ze verder. "Wat me zo aansprak aan CMB is dat het een zeer innovatief en ondernemend bedrijf is. Daar is de Maritime Campus Antwerp (MCA) het perfecte voorbeeld van. Toen ik de vacature zag, wist ik meteen dat ik graag voor zo'n bedrijf zou willen communiceren en er deel van uitmaken."
Fashionista
Zelf is June ook niet schuw van sociale media. "In mijn vrije tijd ben ik graag actief op de verschillende kanalen. Tijdens mijn sollicitatiegesprek vroegen ze me zelfs of ik geen ambities had om een influencer te worden", lacht ze. "Ik sta bij mijn collega's intussen bekend als 'de fashionista'. Ik ben een vrij kleurrijk persoon, wat zich in mijn kledingstijl uit. Vandaag draag ik bijvoorbeeld een roze mantelpakje."
Strategie
"Toch is een leven als influencer niet echt iets voor mij", gaat ze verder. "Ik hou me vooral graag bezig met het creatief uitdenken en uitwerken van een contentstrategie en hoe best te communiceren. Wanneer er een 'page post' of campagne live gaat, geeft dat echt een 'kick'."
Rockgehalte
Ze sluit daarbij ook de intrede van de Maritime Campus Antwerp op nieuwe socialemediakanalen niet uit. "MCA heeft een hoog rockgehalte. Vandaar dat we bekijken of ook TikTok bijvoorbeeld voor ons interessant zou zijn", vertelt ze.
Warm welkom
Met veel plezier blikt ze terug op haar eerste werkdag. "Ik kreeg een superleuke goodiebag en werd uitgebreid rondgeleid op het waterstoftankstation. Ik mocht zelfs in een van de waterstofauto's van CMB.TECH rijden", vertelt ze. "Nog voor ik officieel van start ben gegaan, hebben we ook met het volledige team gezellig geluncht."
Familiebedrijf
"Ik hoor bij de jonkies van het bedrijf, maar toch voelt dat niet zo aan", gaat ze verder. "Het is een warm en sfeervol familiebedrijf waar een gezonde mix van jonge enthousiastelingen en een oudere generatie met heel wat ervaring aan de slag is. Ik kan me geen betere eerste werkervaring voorstellen."
Lima volgde haar afstudeerstage bij de schoenenketen Torfs en deed ook een extra stage-ervaring op als social media marketeer bij het digital agency Intracto in Herentals.